пʼятницю, 9 квітня 2010 р.

Своїми руками :)

Я сама народилась і виросла у місті, тому страшенно люблю його кам'яну красу і навіть той щоденний ажіотаж на вулицях :) Буває, що після довгого відпочинку приємно навіть проїхатись у транспорті (правда не сильно набитому!) :). До чого це я..... Ну так - мені подобається жити у міській квартирі, виходити на балкон високого поверху і дивитись, як пролітають світлячки фар дорогою. І все ж, іноді заздрісно дивишся на затишно облаштовані подвір'я особнячків..., і навколо гріються на сонечку вирощені своїми руками квіточки...

Одним словом, десь всередині нас, які ми не були ми урбаністичні істоти, живе бажання запхати руки в землю і виростити щось своє :).

В мене вже давно жила мрія спробувати посадити квіти на балконі, але і балкону свого не було, і якось руки "не доходили". А цієї весни я собі сказала, що вже пора дійсно спробувати :).

Перші мої кроки, як зазвичай, були в напрямку Інтернету :). Як повний нуль в області садівництва, я принаймні передивилась форуми і визначилась із переліком своїх вимог:

- щоб було однорічне (в якості однорічного експерименту)
- щоб було невибагливе (щоб могло пережити мою забудькуватість)
- щоб витримувало інтенсивне сонячне проміння (так як балкон потійно освітлений)

Ну от :)

Для мене було важко визначитись, чи краще купити вже готові саджанці, чи посіяти насіння. Благо, що схаменулась я достатньо рано- вкінці березня - тому ще був час посіяти насіння деяких квітів самостійно. Як я зозуміла, походивши по ринках, що насіння сіяти буде значно дешевше (наприклад, одна квіточка герані для розсади коштує коло 20 гривень). Ну і це має бути цікавіше - вперше в житті побачити, як із чогось такого сухого і маленького може вийти щось живе :).

Побродивши Інтернет-хащами, я вибрала собі квіти - чорнобривці. Російською вони називаються "бархатцы". Чорнобривці бувають різних кольорів в околі жовтого і різних видів - високі, низькі, кущисті....які завгодно. Жовтенькі квіти будуть пасувати на моєму балконі :) ! А ще чорнобривці посухостійкі (!), люблять багато сонця і виживають практично в будь-яких складних умовах - тобто умови експерименту їм не зашкодять :).

Першим ділом треба було купити контейнери для квітів на балкон. Найпростіший вибір - пластикові ящики.



Найгірше у них те, що я не знайшла піддонів - тобто такий підставок під них, у які мала б стікати зайва вода через дірочки в дні... Насправді мені взагалі сказали, що немає контейнерів з дірочками, але то є просто бріхня :) - в інтернеті писало, що дірочки або можуть бути відразу, або треба зробити їх самим, зрізавши вершечки пластикових конусів, які є на дні. Дійсно- на дні моїх контейнерів були конуси :). Я так зрозуміла, що вода через ті отовори за задумом мала скрапувати на землю, коли контейнери вивішені ззовні балкону. Я ж планувала поставити їх на підвіконня.....тому за відсутністю підставок не стала робити отвори. Отвори у горщиках для квітів потрібні для того, щоб надлишок води міг стікати і не підгнивали корені рослин. Іншим вирішенням цієї проблеми є хороший дренаж. Саме цим шляхом я і пішла - купила декілька мішечків керамзиту для дренажу. Читала, що висота дренажного шару має бути 1-2 см. Проблема вирішилась :).

Наступний крок - вибір землі. З цим взагалі просто, в нас тепер все є і все пакується в пакетики - від пельменів до землі :). Купила універсальну земляну суміш для квітучих рослин - її склад був саме таким, який рекомендований для моїх чорнобривців - торф, дерн, пісок.

Нарешті - НАСІННЯ! :) Накупила я його...ойойой...:) Як виявилось, десь втричі більше, іж мені потрібно для моїх 2-х контейнерів. Ну але нічого. По-перше, коштує воно не багато -менше 2 гривень за пакетик, а по-друге, може довгенько зберігатись.

Вибрала я 2 види чорнобривців - "Петіт", "Петіт жовтий" і "Оранж флейм". Обидва "Петіти дуже схожі - жовтенькі, відрізняються лише трішки серединкою, щось отаке:




а "Флейм" має бути всередині жовтий, а ззовні мати рядок таких теракотових пелюсточків :), щось близько такого:




Усі сорти, що я вибрала, відносяться до низькорослих, є однорічними і цвітуть десь в один
період - від червня і до заморозків.

Ось які у них виявились системні вимоги (з НЕТу) :):

  • вважаються засухостійкими, але на початку росту вимагають поливів, бо інакше квіти будуть маленькими

  • не люблять надлишкової вологості, можуть від того "захворіти"

  • не можна їх садити надто густо

Згідно скачаних рекомендацій, я посадила свої квіти, роблячи все за порядком:

  1. насипала у ящики дренажу десь 2-2.5 см

  2. 2/3 землі насипала зверху на дренаж і втрамбувала

  3. решту землі насипала і залишила пухкою

  4. полила і відставила на деякий час, щоб земля "подихала"

  5. тоді зробила борозди на відстані десь 1.5-2 см одна від одної і туди садила по одній насінині на відстані 1-1.5 см одна від одної

  6. зверху трішки знов приструсила землею десь шаром в 0.5 см і полила

  7. поставила в тепле місце (наразі в кімнаті, бо надворі похолодало, але в сонячний день буду виносити на балкон)

От і все :) залишилось чекати... Ще купила рідкого добрива для квітучих і розчинила його у воді згідно напису на упаковці - цим я буду підливати квіти десь раз в тиждень.

* * * * * *

А тепер - хроніка моїх квітів :). Вони вже стоять на балконі весь час і дуже дуже швидко тягнуться до сонця - перші "вісники" з'явились вже на 3-й день:



буквально ввечір того ж дня ми побачили отаке чудо:




а потім були три дні великодніх свят і......




пройшло ще пару днів, протягом яких я спостерігала, як паростки міцніють і стають темнішими :) - як сказав мій чоловік, "mature або матьорі" :)




Минуло ще 6 днів :):





А тут починають вилазити "дорослі" листочки:


З'являються і перші фронтмени :) чи фронт-чорнобривчики :):


Майже на очах рослинки почали випускати все нові зубчасті листочки і вже ПАХНУТИ по-чорнобривськи! :)


Зацініть "грядку":

А ось і перші провісники майбутніх квіточок - це вже можна святкувати першу перемогу?:)
Можна принаймні замаркувати час: прошло близько 1,5 місяця з часу посіву.


Несміливо....



На моєму балконі з'явилось маленьке жовте сонечко :)


Ураа! А це виліз братик!!! :)

Завершальні фотки із "хроніки моїх квітів" - знову цитуючи мого чоловіка- "РАЙСЬКІ КУЩІ" :)))



На цьому етапі варто сказати таке: "треба пробувати - і все вийде!!!" :)

5 коментарів:

chrishoneybee сказав...

файнезно! :)
..моє насіння чорнобривців вже 2й рік стоїть в шухляді...

добре, що вони довго не відцвітають. пригадую, як вирощувала тюльпани, так довго їх чекала, а вони так швидко відцвіли... :(

так що по-доброму заздрю! :)

п.с. Чо ж ти минулого разу не похвалилась своїми *дітками*?

Вікторіус сказав...

Най ростуть...
А я ось ніяк не можу Львів полюбити. стараюсь зі всіх сил, і здається ось-ось, та бачу купу сміття і вибоїни на дорогах...

Olesya сказав...

Мені здавалось, щоя постійно ними хвалюсь:)

А тепер в мене ще живе в хаті великий красунчик - Кротон Екселент - таке чудо- кольорове, класне. Я тільки боюсь, щоб прижився :)

Вікторіус - щодо любові...., ви ж напевно не розлюбите рідну людину, коли вона хвора...От тут атк само- треба бачити гарні зрушення - я особисто їх бачу, тішусь і сподіваюсь, що тенденція буде і далі такою :)

rzvarych сказав...

уважаю!!! Олеся ти модняча дама, квіти класні. Коли ромашки почнеш вирощувати?

Olesya сказав...

:))))) Ромашки свійські то не то:)